20 juni 2013

Det första inlägget!

Ja,mer spännande än så här blir det nog inte. KÄNN INGEN PRESS....Det är bara det första inlägget som kommer forma din blogg......

Jag tänkte faktiskt börja som om jag skrivit här väldigt länge.

Nu är det ju så att sommar inte är min favoritårstid. Men ibland kan till och med en höstälskare som jag njuta av värmen och solen.

Jag har ärvt en katt. En katt som heter Gibbson. Jag röstade för att han skulle heta Uggla men jag får nog vänta tills jag själv skaffar djur en vacker dag, han har liksom vant sig med att kallas Gibbson nu, inget att bråka om.
Ibland är vi lite oense jag och Gibbson. Jag alltid varit en djurperson, har alltid haft husdjur och trivs med katt men just nu kallar jag honom inte vid namn utan mer "Katten", "Mannen", "Djuret av kattliknande karaktär" osv. Gibbson är väldigt ung och har mycket energi. Världens goaste. OM man vill ha katt.

Gibbson vill INTE att jag skulle få sova i natt. INTE en blund. Så fort jag somnar satte man igång och ville ha uppmärksamhet...

Men när jag väl fick en blund och vaknade vid 9 kände jag ändå kärlek för det lilla livet. Efter att ha vidöppnat ett av mina fönster i salongen och kattsäkrat då jag bor i 3-våningshus kändes det som jag satt på en balkong.

Det är nog det enda jag riktigt saknar i min annars underbara lägenhet. Badkar har jag och är överlycklig för detta men inte en balkong.

Så jag gjorde i ordning min frukost och satte på lite tevatten!

De som känner mig vet att jag sällan dricker varma drycker så som Te, Kaffe, Glögg, Varm oboy osv men nu är jag sugen på te och när jag satt där slog det mig. Jag vill ge mitt bloggande ett nytt försök.

2013 har varit ett år jag aldrig kommer glömma. Och nu är det bara juni. Så jag känner att jag ska försöka skriva ner lite saker som gör mig glad och vad som försigår i mitt liv då jag nu varken jobbar eller pluggar.

Ja, jag sa det där jobbiga man inte vill erkänna när man sitter på middag med människor man antingen inte sett på flera år eller folk man aldrig träffat; Jag är har inget jobb, jag pluggar inte, jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv.

Men så är det nu. Mitt gamla jag hade haft panik och visst kommer mitt gamla jag fram då och då men mer sällan än ofta.

Jag är lite av en hemmafru utan man och barn.....

Idag till exempel ska jag göra varma mackor till lunch, hålla undan lite i hemmet och sortera tvätt, fixa naglarna och hjälpa min bästa vän färga håret ikväll.

Jag tänkte bjuda på lite bilder och 2 tips!

Ny favoritblomma,jag är ju värdelös på att hålla efter blommor men buketter funkar bra!

Lille mannen

Min tavla jag gjort!Så stolt!
Lite Sommarmusik skadar aldrig

Bland det bästa jag vet är Morgonpasset i P3, och jag behöver inte gå upp halv 7 varje morgon för att lyssna även fast det är bra att man kan göra det! Men går man in på deras hemsida kan man lyssna på podcasten och då välja med att inte ha med musiken t ex....VERY NICE!

Ser fram emot nästa inlägg!!

//S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar